مون سیتی آنالمای ماه بر فراز ترکیه — تصویر نجومی ناسا - مون سیتی

«آنالما» (Analemma)، منحنی ۸مانندی است که وقتی موقعیت خورشید را درطول یک سال هر روز در یک زمان معین مشخص کنید، به‌‌دست می‌‌آید. برای تصویربرداری از آنالمای ماه باید کمی بیشتر انتظار کشید زیرا ماه به‌‌طور متوسط هر روز تقریباً ۵۰ دقیقه و ۲۹ ثانیه دیرتر از روز قبل به همان موقعیت در آسمان بازمی‌‌گردد. پس، در روزهای بعدی باید ۵۰ دقیقه و ۲۹ ثانیه دیرتر از روز قبل از ماه عکس بگیرید.

آنالمای ماه بر فراز ترکیه

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل، کلیک کنید.

درطول یک ماه قمری، یک منحنی آنالمامانند به‌‌دست می‌‌آید که در آن موقعیت واقعی ماه به‌‌دلیل مدار کج و بیضوی‌‌اش منحرف می‌‌شود. از آنجا که این عکس حاصل دو ماه تصویربرداری است، دو منحنی آنالما در آن به‌‌چشم می‌‌خورد. فازهای هلالی ماه در روزهای نزدیک به ماه نو بسیار باریک و کم‌‌نورند و ازاین‌‌رو در تصویر ناپیدا هستند. عکاس نجومی برای تصویربرداری، ماه‌‌های جولای و آگوست و زمانی که هوا خوب بود را انتخاب کرد تا آنالمای ماه را از شهر قیصریه در کشور ترکیه به‌‌تصویر بکشد.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«سیده فضیله حمیدی» فارغ‌‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته فیزیک است. از جمله مباحث مورد علاقه او نجوم و کیهان‌‌شناسی است و در این زمینه به تولید محتوا می‌‌پردازد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 200 views بار دسته بندی : نجوم تاريخ : 11 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها