مون سیتی سایه نمای ایستگاه فضایی روی ماه — تصویر نجومی - مون سیتی

این لکه عجیب روی ماه، ایستگاه فضایی بین‌‌المللی است. این سکوی فضایی که درحال گردش به‌‌دور زمین است، ماه گذشته با یک برنامه‌‌ریزی دقیق درمقابل ماه نیمه‌‌روشن که در فاز تثلیث قرار داشت، تصویربرداری شده بود. این تصویر ترکیبی که ماه گذشته از شهر «پیزان» (Payson) در ایالت «آریزونا» (Arizona) ایالات متحده آمریکا گرفته شده بود، با ترکیب چندین تصویر ۰/۰۰۰۵ ثانیه‌‌ای از یک ویدئو که در آن ایستگاه فضایی بین‌‌المللی درحال عبور از ماه بود ساخته شده است.

سایه نمای ایستگاه فضایی روی ماه

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل، کلیک کنید.

با یک بررسی دقیق، می‌‌توان نمای کلی خرپاها و صفحات خورشیدی متعدد ایستگاه فضایی را مشاهده کرد. در این تصویر، علاوه‌‌بر دهانه روشن «تایکو» (Tycho) که در سمت چپ و بالا قابل مشاهده است، ناحیه نسبتاً ناهموار و روشن ماه (مناطق کوهستانی) و مناطق تاریک و نسبتاً هموار آن (دریاوارها) نیز به‌‌چشم می‌‌خورند. ابزارهای آنلاین می‌‌توانند به شما بگویند که ایستگاه فضایی بین‌‌المللی چه زمانی از منطقه شما قابل مشاهده خواهد بود.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«سیده فضیله حمیدی» فارغ‌‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته فیزیک است. از جمله مباحث مورد علاقه او نجوم و کیهان‌‌شناسی است و در این زمینه به تولید محتوا می‌‌پردازد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 56 views بار دسته بندی : نجوم تاريخ : 17 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها