مون سیتی مرگ جورج فلوید رویداد معرفی بازی‌های پلی استیشن ۵ را هم به تعویق انداخت - مون سیتی

همان‌طور که پیش از این هم اعلام کرده بودیم، سونی رویدادی را برای تاریخ ۴ ژوئن (۱۵ خرداد) برنامه‌ریزی کرده بود که در آن بازی‌های پلی استیشن ۵ را به نمایش بگذارد. اما حال خبر رسیده که این رویداد در پی مرگ جورج فلوید و برگزاری اعتراضات گسترده در ایالات متحده، تا زمانی نامعلوم به تعویق افتاده است. البته کاملاً قابل درک است که شرایط فعلی اصلاً زمان مناسبی برای تمرکز روی بازی‌های ویدیویی نیست.

سونی در اکانت توییتر خود در این باره گفته:

با اینکه می‌دانیم گیمرهای سرتاسر جهان منتظر دیدن تریلر و گیم‌پلی بازی‌های پلی استیشن ۵ هستند، اما احساس نمی‌کنیم که اکنون زمان مناسبی برای جشن گرفتن باشد. ما عقب می‌ایستیم تا اجازه دهیم صداهای مهمتر بهتر شنیده شوند.

در رویداد مذکور قرار بود از عناوین جدید کنسول نسل بعدی سونی، که برای عرضه در تعطیلات آخر سال برنامه‌ریزی شده، رونمایی شود. پیش از این رقیب اصلی سونی در دنیای سرگرمی، یعنی مایکروسافت هم رویداد مشابهی را برگزار و از بازی‌های کنسول ایکس باکس سری ایکس رونمایی کرد. همان‌طور که اطلاع دارید، بزرگ‌ترین نمایشگاه مرتبط با بازی‌های ویدیویی موسوم به E3‌ امسال به دلیل شیوع کووید-۱۹ لغو شد و از همین رو شرکت‌های سونی و مایکروسافت تصمیم گرفتند تا عناوین جدید را با برگزاری رویدادهای مستقل آنلاین، معرفی کنند.

فراخوان سونی برای “عقب ایستادن” هم راستا با اظهارات مشابهی است که از سوی سایر غول‌های تکنولوژی نیز بیان شده؛ هر چند که شرکت ژاپنی به صورت صریح به مسئله مرگ فلوید به دست پلیس مینیاپولیس و اعتراضات پس از آن، اشاره نکرده است.

البته تصمیم سونی در به تعویق انداختن مراسم رونمایی از بازی‌های پلی استیشن ۵ مسلماً بازخوردهای متفاوتی در بین جامعه گیمری خواهد داشت. در حالی که به نظر برخی افراد، بازی‌های ویدیویی دقیقاً‌ برای فرار از همین واقعیت‌های تلخ جامعه است، گروهی دیگر معتقدند مسائل بسیار مهم‌تری وجود دارد که نباید اجازه دهیم بازی‌های ویدیویی ما را از پرداختن به آن‌ها غافل کند.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 34 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 19 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.