مون سیتی هم ترازی سیاره ها بر فراز ایتالیا — تصویر نجومی - مون سیتی

قرار گرفتن سیاره‌‌ها در یک ردیف، یک رویداد تصادفی نیست. بلکه به این دلیل است که همه آن‌‌ها۰۸ تقریباً در یک صفحه به‌‌نام صفحه «دایرهالبروج» (Ecliptic) به‌‌دور خورشید می‌‌چرخند. هنگامی که سیاره‌‌ها از داخل این صفحه دیده شوند، مانند آنچه ساکنان زمین می‌‌بینند، سیاره‌‌ها درامتداد یک نوار به‌‌نظر می‌‌رسند. البته، اینکه سه‌‌تا از درخشان‌‌ترین سیاره‌‌ها تقریباً در یک راستا به‌‌نظر برسند، یک رخداد تصادفی است. چنین رویدادی در اوایل ماه دسامبر ثبت شد.

هم ترازی سیاره ها بر فراز ایتالیا

برای مشاهده تصویر در اندازه کامل، کلیک کنید.

در این تصویر (از راست به چپ)، سیاره‌‌های «زهره» (Venus)، «زحل» (Saturn) و «مشتری» (Jupiter) درست پس از غروب آفتاب از تپه‌‌های San Fermo واقع در استان «برگامو» (Bergamo) ایتالیا با هم در یک ردیف تصویربرداری شده‌‌اند. ماه و «اورانوس» (Uranus) که فاصله بیشتری با زمین دارد نیز درحال پیوستن به این ردیف هستند. نوارهایی از ابرها نیز در سراسر آسمان گسترده شده‌‌اند. این هم‌‌ترازی در غیاب ماه بایستی تا پایان ماه دسامبر ادامه داشته باشد.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌ها و مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.

«سیده فضیله حمیدی» فارغ‌‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته فیزیک است. از جمله مباحث مورد علاقه او نجوم و کیهان‌‌شناسی است و در این زمینه به تولید محتوا می‌‌پردازد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 50 views بار دسته بندی : نجوم تاريخ : 17 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها